سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

تولید چیپ های پردازشی توسط اپل

طبق گزارش ها اپل سرمایه گذاری جدیدی در صنعت تولید چیپ های پردازشی داشته



اپل چند سالی هست که مشغول طراحی چیپ های اختصاصی خود شده ولی در بخش تولید وابستگی زیادی به سامسونگ دارد. از این رو به واسطه درگیری های پیش آمده٬ قراردادی نیز با TSMC منعقد کرده تا بخشی از (یا تمام) وابستگی خود به رقیب کره ای را کاهش دهد.

با این حال TSMC نیز مشکلات خاص خودش را دارد و به نظر می رسد به همین دلیل٬ اپل در تلاشی جدید برای سیطره بیشتر بر زنجیره تامین قطعه خود٬ در کارخانجات مجهز به تاسیسات تولید چیپ پردازشی سرمایه گذاری کرده.

از آنجایی که semiaccurate جزپیات خبرهای خود را به رایگان منتشر نمی کند٬ هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سرمایه گذاری دقیقا در کجا صورت گرفته و چه ظرفیتی را در اختیار اپل قرار می دهد به دست نیاورده ایم ولی با توجه به اینکه بعد از دور شدن کامل از سامسونگ٬ شرکت های اینتل٬ ٬TSMC ٬Global Foundries و IBM در مجموع باز هم قادر به تامین کل نیاز اپل نخواهند بود٬ چنین حرکتی به نظر تنها راه برای کسب اطمینان از تولید کافی چیپ می آید.

در بین برچسب هایی که در انتهای خبر semiaccurate قرار دارد٬ نام UMC (مخفف United Microelectronics Corporation) به چشم می خورد٬ یعنی اولین شرکت تایوانی که وارد صنعت نیمه رساناها شد.

پس می شود حدس هایی زد که به احتمال زیاد مقصد سرمایه گذاری اپل٬ UMC بوده. UMC هم اکنون تعدادی کارخانه در تایوان دارد و اخیرا نیز کارخانه دیگری در سنگاپور تاسیس کرده که مختص فناوری های خاص و پیشرفته پردازشی است. گویا اپل در این کارخانجات سرمایه گذاری و خرید سهم داشته.

البته از آنجایی که اپل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده٬ نمی توان خبر را قطعی تلقی کرد و چنانچه ماجرا صحت داشته باشد٬‌ باز هم نباید انتظار تغییری سریع را داشت. چون چنین سرمایه گذاری هایی معمولا برای چندین سال آینده هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد