سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری
سیادرکا نیوز

سیادرکا نیوز

علمی - فرهنگی - اجتماعی - هنری

پیش‌بینی امام(ره) درباره آینده انقلاب

حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به سمت آقای رجایی فرمودند: اگر این گونه کار کنید، ۲۰ سال طول می‌کشد تا به نقطه صفر برسید و تازه پس از آن سازندگی‌تان را شروع کنید.
به گزارش افکارنیوز، شهید دکتر محمد علی رجائی به سال ۱۳۱۲ در قزوین متولد شد و تحصیلات ابتدائی خود را در همان شهر به‌پایان رساند پس از آن راهی تهران شد. وی سپس به استخدام نیروی هوائی درآمد و هم‌زمان به ادامه تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۳۲ دیپلم خود را دریافت نمود و پس از استعفای خود به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

رجایی به تدریس مشغول شد و پس از تدریس در شهرهای بیجار و خوانسار در رشته ریاضی به تهران آمد و در دانشسرای عالی تهران به ادامه تحصیل پرداخت و پس از اخذ لیسانس در رشته آمار موفق به اخذ فوق لیسانس در همان رشته گردید.

محمد علی رجائی مدت‌ها در زندان رژیم شاه زندانی بود و پس از تظاهرات انقلابی مردم ایران در روز عید غدیر سال ۱۳۵۷ از زندان آزاد گردید. وی پس از پیروزى انقلاب اسلامى و در سال ۱۳۵۸، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و در زمان وزارت خود موفق به دولتى کردن کلیه مدارس شد.

در سال ۱۳۵۸ به‌ عنوان نخست وزیر به‌ مجلس معرفی گردید و پس از آن نیز به‌عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد. شهید محمد علی رجائی در روز هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ همراه با یار وفادار خود دکتر محمد جواد باهنر که در آن زمان نخست وزیر بود بر اثر انفجار بمب در ساختمان نخست وزیری به شهادت رسید.

خاطره پیش رو به روایت محمد حسین خوشنویسان است که از دیدار شهید رجایی با امام خمینی(ره) اینگونه می‌گوید:





چند نفر از مسوولین آموزش و پرورش بودیم که به همراه سرپرست وزارت آموزش پرورش یعنی جناب آقای رجایی رفتیم قم. در ابتدای دیدار با امام، شهید رجایی گزارش مختصری از فعالیت های وزارت آموزش و پرورش داد. بعدش امام با اشاره به سمت آقای رجایی فرمودند: اگر این گونه کار کنید، بیست سال طول می کشد تا به نقطه صفر برسید و تازه پس از آن سازندگی تان را شروع کنید.


منبع : افکارنیوز

نظرات 1 + ارسال نظر
یکی از بنده های خدا یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:41

به نام صاحب شانس
"دوست من با نگاه به این نامه شما ابتدا به یاد خالق عشق باشید و این نامه را زمانی که دریافت می‌کنید به آنچه دوست دارید دست پیدا خواهید کرد. فکر کنید و کسی را که دوست دارید و میدانید گرفتار است با قلبتان برایش دعا کنید تا مشکلات او از طرف خداوند به واسطه شما حل گردد و بعد یک اتفاقی که انتظارش را می‌کشید و حتی تصورش را نمی‌کنید برایتان اتفاق خواهد افتاد. با دعا برای آن دوست، برکت بیشتر برای شما خواهد رسید! این یک راز است..راز بقاء انرژی..رازی که در فیزیک و متافیزیک به قانون بقاء انرژی شهرت یافته است"....'

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد